Josef Ettenhuber kupił e-Solarisy

Josef Ettenhuber GmbH, prywatny przewoźnik autobusowy z Bawarii, wieloletni klient Solarisa, który jako pierwszy zakupił Urbino czwartej generacji. W sumie we flocie tej firmy jeżdżą już 84 autobusy Urbino, od teraz także te z napędem elektrycznym.

W roku 2004 do miejscowości Glonn pod Monachium, Solaris dostarczył 6 autobusów Urbino 12. Było to pierwsze zamówienie firmy Josef Ettenhuber GmbH u polskiego producenta. Na przestrzeni kilkunastu lat zaowocowało ono kolejnymi kontraktami na autobusy hybrydowe, z napędem konwencjonalnym, a ostatnio również elektryczne. Do Bawarii trafiają bowiem właśnie trzy Urbino 12 electric. Dzięki zamówieniu realizowanemu przez Solaris, klient ten będzie pierwszym prywatnym przewoźnikiem w Niemczech użytkującym autobusy elektryczne marki Solaris.

Wszystkie trzy zamówione pojazdy elektryczne będą wyposażone w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh, których ładowanie odbywać się będzie poprzez złącze plug-in. Ładowarkę  będzie można podłączyć zarówno według standardu producenta do gniazda zamontowanego nad pierwszym, prawym nadkolem oraz – na specjalne życzenie niemieckiego przewoźnika – również po prawej stronie z tyłu pojazdu. Napęd autobusów zapewniony będzie dzięki osi elektrycznej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Oprócz autobusów elektrycznych, Josef Ettenhuber GmbH powiększy swoją flotę również o kolejne Urbino 12 z silnikiem diesla. Tym razem będzie to 25 sztuk pojazdów, wyposażonych w silniki spełniające rygorystyczne europejskie normy Euro 6. Autobusy wyposażone są m.in. w 32 miejsca siedzące oraz dodatkowe 6 składanych, klimatyzację, system informacji pasażerskiej, dostęp do Internetu przez Wi-Fi, czy gniazda USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie
podróży.

Aby zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo pasażerów w trakcie jazdy, zarówno autobusy elektryczne, jak i te z napędem konwencjonalnym wyprodukowane dla bawarskiego klienta, będą wyposażone w system prewencji kolizyjnej – Mobileye 630 – który ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi m.in. o nieplanowanym i niekontrolowanym zjechaniu pojazdu z pasa ruchu czy o zbyt szybkim zbliżaniu się do przeszkody.