Ruszył serwis Grupy MTP BuyPoland.pl

Uruchomiona przez Grupę MTP platforma internetowa BuyPoland.pl pomóc ma polskim firmom zagrożonym kryzysem w zwiazku z koronawirusem. Dzięki niej firmy z zagranicy będą miały łatwiejszy kontakt z polskimi przedsiębiorcami, zaś polscy producenci będą mogli znaleźć nowych dostawców i klientów.

Jak poinfomrowała Grupa MTP, kryzys spowodowany przez pandemię koronawirusa dotknął wielu polskich producentów. Stanęły fabryki, przerwano łańcuchy dostaw, zamknięto magazyny i sklepy – w Polsce i za granicą. Aby wyjść z niego obronną ręką, wiele firm będzie musiało zmienić źródła dostaw i kanały dystrybucji swoich produktów. Polska gospodarka jest mocno nastawiona na eksport – w ubiegłym roku jego wartość wzrosła o 5,5% w stosunku do roku 2018 i przewyższyła wartość importu. I to właśnie prezentacji potencjału polskich producentów ma służyć platforma BuyPoland.pl.

Zadaniem platformy jest wsparcie polskich firm w zdobywaniu zagranicznych zleceniodawców. Ten internetowy katalog już zawiera informacje o blisko tysiącu przedsiębiorstw. Każde ma na stronie swoją wizytówkę – krótki opis działalności oraz dane adresowe, a także link do strony internetowej. Są to i duże, i małe firmy, sprzedające swoje towary zarówno od własnymi markami, jak i cudzymi.

Jako pierwsze na platformie znalazły się trzy branże, w których polscy producenci mają mocną pozycję na europejskich rynkach: meblarska, stolarki otworowej oraz mody. BuyPoland.pl się cały czas rozwija – niebawem pojawią się na niej producenci i przetwórcy żywności oraz producenci jachtów. Kolejne sektory pojawią się po dalszych konsultacjach z przedsiębiorcami.

Platforma będzie szeroko promowana za granicą. Grupa MTP wykorzysta tu swoje kontakty z kupcami, przeprowadzi także kampanie internetowe w innych państwach, w momencie, kiedy sytuacja wywołana pandemią będzie się w nich stabilizować.