Księgowość w małej firmie - szkolenie

Poznański Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości zaprasza na bezpłatne szkolenie: "Księgowość w małej firmie - jak prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów". Zajęcia odbędą się w dniach 09-12 września w siedzibie ośrodka. Już mozna zgłaszać chęć udziału.

 Program szkolenia:

Moduł I. Podstawy prawne I zasady prowadzenia PKPiR z uwzględnieniem zapisów dokonywanych w księdze:
- aktualnie obowiązujące regulacje prawne, - podmioty zobowiązane do prowadzenia KPiR. - obowiązki ciążące na podmiotach prowadzących KPiR.

Moduł II. Rozliczenia podatkowe dla prowadzących PKPiR:
- zdarzenie gospodarcze a operacje gospodarcza - źródła kosztów i przychodów, - zasady dokonywania zapisów w księdze - dowody księgowe stanowiące podstawę dokonywania zapisów w KPiR, w tym dla podatników podatku VAT, - ewidencja przychodów, - ewidencja zakupu towarów handlowych i materiałów, - ewidencja pozostałych kosztów, - rozliczenia podatkowe w ciągu roku podatkowego, - ustalanie zaliczek na podatek dochodowy na podstawie dokonanych zapisów w KPiR, - rozliczenia w podatku VAT, - portale internetowe związane z prawem podatkowych i prowadzeniem PKPiR.


Moduł III. Zamknięcie roku podatkowego:
- inwentaryzacja – spis z natury, - zamknięcia KPiR i ustalenie dochodu za rok podatkowy, - przechowywanie dokumentów i księgi.

Moduł IV. Stosowanie programów komputerowych służących do prowadzenia PKPiR:
- obsługa wybranego programu księgowego do samodzielnego prowadzenia PKPiR – Symfonia lub Rachmistrz - prezentacja innych powszechnie wykorzystywanych programów komputerowych do prowadzenia PKPiR.

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu, proszone są o zgłoszenia osobiste w siedzibie Ośrodka, telefoniczne pod numerem 61 853 21 86 oraz przesłanie zgłoszenia (wypełniony formularz) pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.